divendres, 21 de novembre de 2008

Com abandonar el sedentarisme? "és que no tinc temps"






Gran pregunta. La resposta és: no es pot.

Bé, exactament la resposta seria: no es pot sinó es vol. I encara s'ha d'afegir la popular frase "és que no tinc temps".

No fer cap activitat física més enllà de petits desplaçaments quotidians a peu és poc saludable. Es el que moltes persones fem o hem fet en algun moment. Per deixar de banda una vida 100% sedentària s’ha de tenir voluntat. S’ha d’estar convençut de voler canviar de ritme de vida i intentar-ho. En concret, es tractaria d’incrementar el ritme “esportiu” de vida. Us recomano llegir aquesta notícia que parla de la salut del jovent.

Com a consell diria que, si no s’està fent res, s’ha de provar de fer alguna cosa el cap de setmana. Sí, el cap de setmana. Crec que molts sedentaris volen fer coses entre setmana i no poden per qüestió de temps. Potser seria millor començar fent alguna activitat (caminar, córrer, bicicleta, ...) quan es disposa de més temps i això, normalment, és pel cap de setmana.

Quan ja es tingui l’hàbit jo passaria a provar de fer alguna cosa entre setmana (anar un dia al gimnàs, fer algun esport col·lectiu, anar a córrer una mica, ...) sense deixar de banda l’activitat del cap de setmana. A la pràctica el que pot passar és que només es faci un sol dia una cosa, però es millor un dia de dos possibles (ex: dimarts i dissabte) que cap d’un . El que vull dir és que si agafes el costum de fer activitat física (fer salut) dos dies per setmana i no només un, és molt menys probable que et passis 15 dies sense fer res. Hauria de buscar estudis que ho demostrin però de moment, no us pareu. I per un altre dia, parlarem de la gestió del temps per poder-ne dedicar una mica a combatre una vida sedentària.

Actualització Juny 2009:

Enllaç a tot el que hem escrit relacionat amb el sedentarisme.


Sedentaris.cat

El bloc dels que no volen ser sedentaris

L'extracte de text de la web de l'Institut Català de Salut on apareix la referència a un estudi del sedentarisme:

Activitat física i obesitat.

Diferents estudis demostren la relació estreta entre la poca activitat física i l'augment de l'obesitat. Qualsevol intent per reduir i controlar el pes ha de basar-se en l'augment de l'exercici i en una dieta hipocalòrica. El principal factor relacionat amb l'augment de pes als països desenvolupats és la falta d'exercici físic i el sedentarisme.

2 comentaris:

  1. Enhorabona pel blog!

    Realment crec que tot és posar-se. Jo aquest any he canviat els meus hàbits sedentaris i m'he enfocat a preparar curses populars, algunes més curtes (5km) que d'altres (10km). El cert és que penso que de ben petits ja ens haurien d'inculcar la importància de l'esport en la nostra vida diària i agafar-ho com un hàbit.
    Estic d'acord amb vosaltres, prou d'excuses...si vols, pots!

    ahh, ja m'he afegit al vostre grup del facebook!

    ResponElimina
  2. Gràcies pel suport!

    La veritat és que hi ha un gran desconeixement dels benefecis derivats de fer un mínim d'activitat física o de la influència negativa d'una vida sedentària en la nostra salut.

    El tema mental és la base, els fonaments. Per un esportista popular el més important es tenir ganes de fer coses, no d'aconseguir grans resultats.

    Ferran de sedentaris.cat

    ResponElimina

Hola!

Ens agradaria molt rebre un comentari, encara que no estigui relacionat amb l'últim escrit.

Moltes gràcies!

Equip de Sedentaris.cat