diumenge, 9 de novembre de 2008

Consells per a un primera cursa de 10 quilòmetres


Aquest cap de setmana m'he trobat amb antics companys d'escola i, entre moltes altres coses que han passat en un retrobament 10 anys després de l'anterior, he pogut parlar una estona amb una persona que el proper 30 de Novembre participarà a la Jean Bouin.

Serà la seva primera cursa popular i li vaig poder donar algun consell i ara ho amplio aquí perquè ho llegeixi:

(El seu punt de partida és la cinta del gimnàs on el màxim que ha fet són 8,5 quilòmetres)

Consells per un bon debut sedentari a una cursa de 10 quilòmetres:


- Consell principal: mentalitzar-se per estar prop d'una hora corrent sense parar (o més i, si cal caminar, no passa res).

- Calçat i mitjons específics per running, per senzills que siguin.

- Molt recomanable vaselina als peus, entre els dits i a la part davantera i posterior de la planta del peu. I tallar-se bé les ungles dels peus la setmana abans.

- Començar suau, anar buscant un bon ritme i no donar-ho tot al principi. El risc de "passar-se de voltes" és important. Ja s'anirà més ràpid cap al final. Ajuntar-se amb corredors de ritme similar i constant.

- Beure als avituallaments, ni que sigui una mica a no ser que es tinguin molt bones sensacions (cosa que en teoria no es sap en un primera cursa).

- Controlar el ritme, si es pot, per quilòmetre amb un cronòmetre.

- Abans de la cursa li he recomanat molt que vagi alguns dies a córrer per asfalt per acostumar-se.


Si algú te més recomanacions per una primera cursa que no dubti a compartir-les. Jo recordo de les meves primeres participacions a la Cursa de El Corte Inglés que sempre tenia molts problemes als peus i aplicant els consells ja no tinc cap problema.

Ferran de sedentaris.cat

2 comentaris:

  1. Consells per part meva: no sempre seguir els del costat és bo... si et poses entre els primers del grup de gent sense marca n'hi ha que van molt ràpids perquè poden i n'hi ha que no.
    Consell 2: entre els kms 6 i 8 cal apretar, si vols fer temps. Del 8 al 10, encara que s'estigui cansat, s'hi arriba per inèrcia.
    Consell 3: beure moltíssim abans de sortir, després no es paeix.

    ResponElimina
  2. Andreu,

    Tens tota la raó, jo crec que el de "compartir ritme" amb altres corredors ha de ser quan la cosa ja està més tranquila, potser a partir del km 2. El difícil és entendre quin és el teu ritme. Hidratar-se bé, fonamental.

    Respecte al consell 2, jo el valoro positivament, en carreres planes. Això vol dir que no l'aplicaria a la Jean Bouin. De fet, jo em vaig "desfondar" l'any passat perquè entre el 6 i el 8 el recorregut és molt favorable però a la que arribes al Paral·lel ... la cosa canvia i molt si t'has passat de ritme abans.

    Bé, ara vaig a entrenar una mica.

    ResponElimina

Hola!

Ens agradaria molt rebre un comentari, encara que no estigui relacionat amb l'últim escrit.

Moltes gràcies!

Equip de Sedentaris.cat