dimecres, 26 de novembre de 2008

Jean Bouin: entrenament mental per la cursa

Entrenament "virtual" per la 85ª Jean Bouin.


Bàsicament us recomano "memoritzar" el circuit per saber en cada moment on esteu i anar controlant el ritme de pas pels quilòmetres.



I per últim, el que considero més important en aquesta cursa, ser conscient del perfil de la mateixa. A partir del km. 7 fa pujada i s'ha de vigilar no perdre tot el que s'ha guanyat abans. Recomano dosificar-se una mica per arribar "fresc" a l'inici de l'avinguda Paral·lel.


Molta sort i ja explicareu com us ha anat.

Ferran de sedentaris.cat

2 comentaris:

  1. Moltes gràcies. Entenc que això de dosificar-se, que és algo que s'ha de fer sempre, en aquest cas pot anar molt en detriment de la marca. Si faig, posem 26 minuts els primers 5 kms per la duresa dels darrers 2 kms és irreal que a la segona part pugui tornar a fer 26 (considero la pujada).

    ResponElimina
  2. A.Orte,

    Tens raó, però de la meva experiència de l'any passat et posaria aquest exemple inventat:

    Pel que dius, si suposem que fas els primers 5 km. en 25 minuts (5 min/km), no esperes fer els segons 5 km. en 25 més i acabar en 50 minuts.

    El que passa és que del km.4 al 7 el recorregut és molt favorable (en baixada i planer) i potser guanyes un parell de minuts que et fan pensar que portes un ritme millor de l'esperat (p.ex: 33 minuts al km. 7) i no és així. O sigui que vigila a l'arribar al km.7 , hauràs de pujar tot el Paral·lel i girar a l'esquerra per fer el Carrer Lleida cap amunt.

    El consell és no invertir totes les energies al principi de la pujada i, sobretot, pensar en positiu.

    Ferran de sedentaris.cat

    ResponElimina

Hola!

Ens agradaria molt rebre un comentari, encara que no estigui relacionat amb l'últim escrit.

Moltes gràcies!

Equip de Sedentaris.cat