dimecres, 10 de desembre de 2008

Esport en època de fred. Alguns consells

European Dog Sled Championships In Slovakia

Durant les darreres setmanes s'ha notat una sensible baixada de temperatures. S'hauria d'evitar que això fos una excusa per quedar-se a casa. És per això que hem cregut que valdria la pena donar una sèrie de consells a tenir en compte per aquells que fan exercici a l'aire lliure en aquestes condicions:

  • Fer un bon escalfament. La baixa temperatura fa que el nostre cos tardi més en escalfar-se i en arribar al punt òptim per fer exercici. És per això que quan fa fred cal dedicar una mica més de temps a aquesta activitat.
  • No oblidar-se dels estiraments. Si ja són importants habitualment, en aquestes èpoques encara ho són més. La baixa temperatura ambient fa que la musculatura es refredi més ràpidament i per tant, si no s'ha estirat convenientment, hi ha més risc de lesionar-se. Cal doncs estirar correctament abans i després de fer exercici.
  • Usar la roba adequada per l'època. El fred i el vent poden ser molt desagradables a l'hora de fer esport. Cal utilitzar una roba que abrigui i protegeixi de forma convenient, però que sigui suficientment còmoda i que no ofereixi limitacions a l'hora de moure's. S'ha de preveure que al principi es tindrà més sensació de fred i que després la temperatura corporal augmentarà fruit de l'activitat. Si cal, un ha de poder treure's gradualment peces de roba per tal de no passa "massa calor".
  • Equipament que permeti la transpiració. La por a passar fred pot fer que s'utilitzi una indumentària que efectivament escalfi però que si no transpira convenientment pot arribar a ser incòmoda de manera que produeixi massa calor o que faci suar de forma excessiva.
  • Protegir les zones més sensibles al fred. Les mans, la cara o les orelles podrien ser exemples de zones on el fred es fa més palès. No s'ha de descartar l'ús de guants, barrets o orelleres per resguardar-se.
  • Dur un bon ritme de respiració. El fred pot causar la sensació de major dificultat a l’hora de respirar o fins i tot d’ofec, especialment si es fa amb la boca. Cal tenir-ho present i mantenir el ritme adequat.
  • No deixar d'hidratar-se. Encara que a causa del fred no se suï tant, el cos també perd líquids i sals a conseqüència de l'activitat física. És per això que cal seguir hidratant-se periòdicament durant l’exercici i en acabar.
  • Tingueu cura de la pell. No és gens agradable tenir les mans o els llavis tallats i per tant cal prendre algunes mesures com l’ús de cremes per tal d’ajudar a la pell a recuperar-se de les conseqüències del fred i el vent.

Toni de sedentaris.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Hola!

Ens agradaria molt rebre un comentari, encara que no estigui relacionat amb l'últim escrit.

Moltes gràcies!

Equip de Sedentaris.cat