dimecres, 18 de març de 2009

Cursa de Bombers - Consells per fer 45 minuts

Una vegada més, he pogut parlar amb l'Equip Aran, autèntics "cracks" de les curses populars i m'han donat els següents consells per acabar la Cursa de Bombers en 45 minuts. Crec que els consells, adaptant els ritmes, serveixen per a tothom que vulgui fer un temps en concret.


Això és el que m'han dit:


Pel dia de bombers, com et trobaràs envoltat de molta gent, aïllat i intenta mantenir el ritme que volies de 4:30/km, però sobretot no gastis forces els primers 2kms fent "zig-zag" ni res, si no és 4:30 i és 4:35 fins arribar a Paral·lel no et preocupis, en globalitat hauràs perdut pocs segons però hauràs guanyat molt mantenint unes pulsacions baixes. Si et trobes amb "espai" comença a córrer ja des de Paral·lel a 4:30 i sobretot a Gran Via on podràs marcar un ritme millor, des del km8 fa baixada o sigui que jo faria:

  • km 0-km 2: amb cap i amb calma, xino-xano, que augmentin les pulsacions però no sense "agobiar-se" amb la gent
  • km2 (o des de que et deixin córrer a gust o arribis a la G.Via): aquí sí que com tira un pel cap avall a córrer a 4:25-4:30
  • després des de que girem per tornar direcció Llobregat fins a Via Laietana: "apretar" les dents i assegurar que tot i que pugi una mica no puges de 4:30
  • del km 8 al km 10: és baixada o sigui que a volar!
Consell final: No t'obsessionis amb els ritmes i mira sobretot de poder córrer tranquil els primers minuts


Bé, fins aquí els consells dels "cracks" de l'Equip Aran, gràcies un vegada més.


Ferran de Sedentaris.cat

2 comentaris:

  1. Molt bon consell, moltes gràcies. Jo encara no estic prou entrenat per fer 45, però m'estic coneixent quant a pulsacions i ara sé quin ritme puc mantenir per no cremar-me abans del km 7.
    Algun truc per aprofitar l'avituallament? La temptació és agafar l'ampolla i anar bebent poc a poc, però això tampoc és bo.

    ResponElimina
  2. A.Orte,

    La veritat és que els consells ens els ha donat un "expert" i són molt bons. Sobretot per acabar bé, que és del que es tracta. Al nostre nivell "sedentari" (cada cop menys ;-) és molt fàcil anar massa ràpid al principi i voler avançar a tothom per desprès afluixar al final km 7, 8, ...

    De l'avituallament, per 10 km, ves hidratat del dia abans i pel matí aviat ... a la cursa fes un parell de glops i res més ... ja beuràs quan arribis ... aquest consell és personal i no et puc dir que sigui molt vàlida però és el que jo faig últimament.

    Fins aviat,

    Ferran de Sedentaris.cat

    ResponElimina

Hola!

Ens agradaria molt rebre un comentari, encara que no estigui relacionat amb l'últim escrit.

Moltes gràcies!

Equip de Sedentaris.cat