diumenge, 24 de maig de 2009

Cursa El Corte Inglés: la més popular (crònica i fotos)


Aquest matí dos solitaris sedentaris (Óscar i Ferran) :-( ens hem trobat per participar en la cursa atlètica més popular d'Europa, amb més de 57.000 inscrits en aquesta edició. Hem aprofitat per fer-ne una mica de seguiment "on-line" via Twitter: http://twitter.com/sedentariscat

Els "puristes" no la fan per ser molt massificada o amb qualsevol altra excusa "sedentària". Del tema he tingut l'ocasió de parlar-ne amb un noi de Run2Live que anava amb xip groc i m'ha dit que ell la fa amb una altra filosofia. Aquest cursa no és per fer "marca", és per gaudir del recorregut, anar fent, fer-la amb amics ... es veu que si vas amb el xip groc, encara que hi ha molta gent que s'incorpora a la cursa al Passeig de Gràcia i al carrer Aragó, quan arribes a Montjuïc ja vas més tranquil (si portes un bon ritme).


Mostra Cursa El Corte Inglés 2009 en un mapa més gran

Per la meva part, avui he decobert un cosa important: si entrenes a ritme de competició i no et recuperes a temps, competiràs a ritme d'entrenament. I així m'ha anat. La meva intenció era fer la meitat de la cursa "suau" (a 5 min/km) i els últims 5 quilòmetres "ràpids" (4'30/km). Al final, no he pogut posar la cinquena marxa ja que les cames no volien suposo que dels entrenaments d'aquesta setmana i de que encara recorden la Cursa d'Alta Muntanya de Berga de fa dues setmanes, tot i que el cor demanava més gas. O sigui, que un bon entrenament i a recuperar-se.



He fet la cursa com en els vells temps, sortint a prop de la línea de sortida però així i tot he trigat uns 3/4 minuts en passar-la. Temps final del meu rellotge 1:01.33 , el meu rècord el tinc en 59 minuts tot i que espero millorar-lo algun dia ara que ja sóc sub 45 gràcies a Bombers 2009 (ho havia d'escriure :-).

km 1- 7'35
km 2-6'11
km 3-
km 4-10'54
km 5-5'04
km 6-5'19
km 7-6'11
km 8-4'21
km 9-5'07
km 10-5'30
km 11-5'17

En el marcador posava 1h:04 aproximadament quan he arribat.

Al Metro hi havia un ambient molt "esportiu".

(Actualització cròniques Cursa El Corte Inglés 27/05/2009)

També tenim la crònica de l'altre Sedentari present al punt de trobada, l'Óscar:


Només recolzar al Ferran en la seva crònica de la Cursa de El Corte Inglés. Hem trobat a faltar més sedentaris que també vinguessin a participar en aquesta cursa que s'ha de considerar, per sobre de tot, una festa de l'esperit esportiu de la ciutat.


Realment no és una cursa per fer temps perquè durant els 4 primers quilòmetres vas al ritme que et marquen els milers de persones que et rodegen, i quan es comença a "aclarir" el panorama, et trobes la pujada a Montjuïc davant. Situació crítica a l'última pujada abans d'entrar a l'estadi, on el percentatge de pendent és sensiblement alt i ja portes les cames castigades de la pujada anterior. Un cop "corones" la muntanya de Montjuïc, ja ha passat el més dur i la cursa passar a ser més fàcil: baixada fins al Paral·lel i 3 quilometres plans fins a l'arribada.


Al final he passat l'arribada en 1'03", que tot i no haver aconseguit baixar de l'hora, considero que és un temps prou bo (s'ha de dir que al córrer amb xip he sortit davant del Ferran).


Ens veiem en pròximes curses.

Óscar de Sedentaris.cat


També us oferim l'enllaç a la crònica del "sedentari" Himajina que, com de costum ;-) no sabem mai si apareixerà i si ho fa no sabem que ha vingut fins al dia següent al seu bloc ... li haurem de posar un xip GPS i tenir-lo localitzat :-) ... Crònica de la Cursa de El Corte Inglés 2009 a Himajina


Avui (o aquest cap de setmana) podria ser considerat el Dia contra el Sedentarisme a Catalunya

Portem la proposta al Parlament de Catalunya? Crec que és el cap de setmana on més esportistes populars participen en diferentes proves esportives. Avui també s'ha celebrat entre Calella i Mataró el triatló de llarga distància (1800 m natació + 90 km bicicleta + 21,1 km cursa a peu) amb més de 2.000 inscrits (Half Challenge Barcelona Maresme). Felicitats a tots els triatletes. I per si fos poc, s'ha celebrat la pedalada popular de BTT més important de l'any, la Cabrerès BTT al municipi del L'Esquirol, amb més de 3.000 inscrits, a només una de les proves que han fet tot el cap de setmana s'apleguin milers de participants. Potser l'altra dia amb més concentració de proves esportives és el 31 de Desembre, però no ho tinc clar.

Enllaços:

Notícia a 3/24:Mohamed Benhmbarka i Meritxell Calduch s'imposen a la 31a Cursa d'El Corte Inglés

Notícia a El País: 55.000 personas corren hoy en La Cursa de El Corte Inglés y el Triatlón cierra la N-II

Notícia a El Ter.net: La Cabrerès BTT tornarà a reunir al voltant de 3000 ciclistes per la 17a edició

Ferran de Sedentaris.cat

El bloc dels que no volen ser sedentaris

dissabte, 23 de maig de 2009

El twitter de Sedentaris.cat, ara més actiu.

+
=

Informació 2.0 d'activitats "sedentàries"

(curses,caminades,rutes,BTT,duatlons,triatlons,
articles, blocs "sedentaris", entrenaments, trobades ...)



El twitter és un sistema de microblogging que et permet enviar i rebre missatges curts (tipus SMS) de les persones/organitzacions que formen part de la teva "xarxa" twitter. Poden ser missatges de text, amb o sense enllaços a pàgines i fotografies.

L'usuari dels "sedentaris" és: sedentariscat o, dit d'una altra manera, http://twitter.com/sedentariscat

Personalment li veig moltes possibilitats pels "sedentaris". Coses que volem fer amb el "nou" twitter (a veure si podem ...):

1) Avisar-vos quan s'obrin les inscripcions de les proves populars (curses,caminades,btt, duatlons, triatlons, ...)

2) Saber quan s'ha publicat una nova entrada al bloc de Sedentaris.cat

3) Avisar-vos de les noves entrades als blocs de perfil "sedentari" que seguim. Traducció: avisar-vos quan els "amics" que fan coses "similar" parlen de les seves "proeses" ;-)

4) Fer seguiment 2.0 en directe de proves esportives des de dins (això ja veurem com anirà, en triatló queda descartat segur :-) o des de fora.

5) Avisar si trobem alguna "oferta" en botigues esportives. Ex: l'altre dia vaig veures unes bambes de Salomon de muntanya rebaixades al 50% en un Decathlon (última talla).

Segurament hi ha més possibilitats, si algú té idees que ens les faci arribar.

Hem donar les gràcies, ni que sigui una mica, a l'acte on hem anat aquest matí organitzat per Stic.cat ... hi havia una "ambient" 2.0 molt avançat i ens hem "contagiat" ...


+ info: definició de Twitter a Viquipèdia

Sedentaris.cat

El bloc dels que no volen ser sedentaris

dilluns, 18 de maig de 2009

Cursa 3 comarques 2009 (Alpens - 7/06/09)

Aquest any la cursa de muntanya d’Alpens celebra la vintena edició el diumenge 7 de juny de 2009, i com a novetat més important fan un canvi de recorregut que segur que agradarà a tots els participants d’allò més.

Fins ara la cursa d’Alpens tenia una distancia de 25kms i 1000 metres de desnivell positiu, i ara passa a ser de 26kms i 1060 metres positius, pràcticament igual però amb el recorregut canviat tot i que continua passant pels dos punts més alts que passava fins ara, és a dir, el Puig Cornador i el Puigdon, tot i que ara amb l’ordre invertit. També s'ha de dir que els primers quilòmetres són força plans com les edicions anteriors, i que els últims quilòmetres són de baixada agafant el mateix camí que es feia fins ara.

Normalment cada any hi havien entre una i tres persones que baixaven de les dues hores, s’ha de veure si amb el nou recorregut hi ha alguna persona que ho aconsegueix. Cal dir que el rècord de la cursa és del gran Kiku Soler amb un temps de 01:52, i que va aconseguir l’any 1997.

Per més informació de la cursa podeu anar a la web oficial de la cursa. Aquesta cursa es puntuable per a la Lliga Catalana de Curses de Muntanya. Ens veiem a Alpens el 7 de Juny.

Cartell de la Lliga Catalana de Curses de Muntanya


Sedentaris.cat

El bloc dels que no volen ser sedentaris

dissabte, 16 de maig de 2009

Cursa El Corte Inglés 2009 - Consells / Entrenament

Actualització 25/04 a Sedentaris.cat: Crònica i fotografies Cursa El Corte Inglés 2009


La primera recomanació per aquells que no l'han feta mai seria llegir-se els consells oficials (enllaç) que facilita l'organització.

Pels que ja l'heu feta o és el primer cop aquest any hi ha, com a mínim, dos novetats importants:


  1. Modificació del recorregut en el tram final (un cop ja s'arriba al Paral·lel) que no afecta gaire a la distància.
  2. Possibilitat d'anar (no és obligatori en aquesta cursa) amb el teu xip groc propi de Championchip per tenir el temps exacte i formar part de la Lliga Internet Championchip 2009. Segons posa al tríptic hi haurà un sortida especial pels que portin xip (!). Això pot ser molt interessant pels que vulguin millorar el seu temps en aquesta cursa.
Recordar-vos que les inscripcions finalitzen el dissabte 23 de Maig als Centres "El Corte Inglés" (Pl.Catalunya, Diagonal, Francesc Macià, Portal de l'Àngel, Can Dragó, Sabadell i Cornellà) i "Hipercor" (Meridiana i Girona).

Mapa Recorregut Cursa " El Corte Inglés" 2009


A aquesta cursa li tinc una estima especial, doncs és la cursa dels meus "orígens" en això del córrer. Dit d'una altra manera, sense haver fet abans la Cursa de "El Corte Inglés" no hauria fet mai després ni curses de 10km, ni mitja marató, ni marató, ni Matagalls-Montserrat ni moltes altres coses.

Més o menys suposo que hi he anat uns 10 cops en els últims 20 anys i va ser fa dos quan, finalment, amb molt d'esforç, butllofes als peus i sang a un dit vaig aconseguir baixar de l'hora. Com a premi per aconseguir el meu "objectiu" em vaig comprar unes bambes noves i em vaig adonar que les que portava abans eren massa justes, tenien la sola desgastada i que no em tallava bé les ungles per fer un cursa. De tot s'aprèn, tot i que de vaselina als peus crec que ja me'n posava ;-)

Bé, els meus consells específics per fer un bon temps (Sub 1h o Sub2h30) si no ets cap "crack" ni tens un cos de "keniata" o, dit d'un altra manera, ets un "sedentari" amb aspiracions com en el meu, són els següents:

  • Tranquil/la a la sortida pel Passeig de Gràcia, això sí, intenta arribar una hora abans de la sortida o sortir el més endavant possible.
  • Al carrer Aragó es tracta de mantenir el ritme i no fer molta ziga-zaga, acabes fent més quilòmetres i et canses més. Sempre hi ha molta gent i és com córrer dins d'un embut.
  • La clau de mantenir-se tranquil i guardar energies es per pujar a l'Estadi bé, aquí si t'has dosificat intenta mantenir el ritme quan comencis a pujar i passis per davant del Poble Espanyol. Et serà més dur però valdrà la pena, això sí, afluixa una mica si veus que et costa massa. Molta atenció a la pujada d'abans de girar per entrar a l'Estadi ... si corres molt per sobre de les teves possibilitats a la baixada "trampa" que hi ha abans et pots quedar "trabat". La rampa és curta però molt dura. Toca patir-la, pensa que quan s'acabi ja s'entra a l'estadi.
  • L'estadi sempre pot ser un moment especial, gaudeix-lo. Quan surtis del mateix, si tens bones sensacions, tens molt guanyat. Comença la baixada ... deixa't anar però sense passar-te de voltes ja que un cop arribis al Paral·lel encara s'hauran de fer alguns quilòmetres sense que la baixada t'acompanyi.
  • Al creuar el Paral·lel i començar a córrer de nou pel pla (aquest any pel carrer Floridablanca com a novetat) veuràs si t'has pogut dosificar bé. El cansament pot sortir i aquí toca aguantar-lo fins a la Ronda Sant Antoni i la Plaça Universitat. Un cop hi arribis ja entraràs en l'últim quilòmetre ... que vagi bé.

Informació d'interés:

Ferran de Sedentaris.cat

El bloc dels que no volen ser sedentaris

Cursa Vertical l'Arruix - Bombers Voluntaris d'Organyà (30-05-2009)


Al poble d'Organyà es celebrarà el proper dissabte 30 de Maig la 1ª Cursa de Muntanya "Arruix de Santa Fe" organitzada en motiu de la celebració dels 25 anys de la presència dels Bombers al poble. La veritat és que té molt bona pinta i intentarem anar-hi.

Informació Oficial:

L’Arruix de Santa Fe neix en motiu de la celebració del 25è Aniversari dels Bombers Voluntaris d’Organyà. El recorregut s'inicia al museu de les Homilies d’Organyà, passa pel nucli antic de la vila, la històrica masia de Caselles i seguint l’itinerari realitzat pel Mn. Cinto Verdaguer finalitza a l’ermita de Santa Fe.

La cursa forma part del Circuit FER (1r. Circuit de curses de muntanya de l’Alt Urgell). Transcorre al llarg de 5km. amb un desnivell positiu de 670 m.


La informació ens ha arribat per un correu electrònic dels que ens agraden als "sedentaris":

Jo sóc Bomber Voluntari a Organyà ( situat a 20 km de La Seu d’Urgell),
i aquest any fem el 25 aniversari dels bombers. Per celebrar-ho hem
decidit fer una festa popular amb tot el poble el dissabte 30 de maig, on entre altres coseshem organitzat una cursa de muntanya d’aproximadament 5 km i un desnivell positiu de 670 m (es tracta de pujar a la muntanya de SantaFe, 1210 m ).
Aquest és el primer any que celebrem la cursa i volem mirar de donar-li continuitat.
Tota la informació de la cursa la trobareu a la web www.bombersorganya.cat

Dir a tots els organitzadors d'actes esportius populars que Sedentaris.cat està a la vostra disposició i que farem el possible per publicar tota la informació que ens faciliteu.

Fotografies espectaculars del municipi d'Organyà:





Sedentaris.cat
Al servei de l'esport popular

dijous, 14 de maig de 2009

Video Salomon Kilian Jornet



Espectacular vídeo del Kilian Jornet que li han fet els de Salomon. Quan veus en Kilian amb la Serralada del Cadí de fons al principi del vídeo ... brutal! Ell parla en francès i està subtitulat en anglès.

Enllaç a la pàgina: Kilian's Quest - One Man’s Mountain Odyssey

Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

diumenge, 10 de maig de 2009

Fotografies i Crònica 1ª Cursa Alta Muntanya Berga (2009)

Actualització: 13-05-2009
Berga is Berga: home of Mountain Runners


Primer de tot, preguntar a qui hagi anat amb GPS quina distància total els hi ha sortit. En el meu cas m'he despitat i no he tingut senyal fins 5 minuts de la sortida i no disposo de la distància exacte. El desnivell que tinc, és de 2400 positius i una mica menys de negatius, és a dir quasi uns 4800 metres de desnivell acumulat. M'han comentat que la distància final era de 31 quilòmetres.


Personalment no m'ha anat pas malament. He arribat amb poc menys de 5h:30 i he "sobreviscut" a la meva primera cursa d'Alta Muntanya d'aquestes característiques. La resta de companys "sedentaris" també han fet un bon paper, tot i un abandonament per causes mèdiques. He dir que, en aquesta distància, mai havia fet res tan dur. Les cames han dit prou a la pujada caps als Rasos de Peguera per darrera (km 15) on he coincidit amb dos Agents Rurals (un d'ells s'assemblava al Quico Soler ;-).




Ja ho ampliaré però diria que és una cursa molt ben organitzada (felicitats als "Mountain Runners") , amb molt bona senyalització i uns bons avituallaments. El recorregut és molt exigent a nivell físic a la vegada que paisatjísticament meravellós. Si no vaig errat, el canvi de recorregut d'última hora ha provocat ampliar el límit horari de 5 a 6 hores, així i tot, crec que hi hagut algunes queixes de corredors que s'han quedat fòra de control.


He penjat algunes fotografies fetes pel nostre equip de suport (gràcies equip):





Fotografies d'altres autors:



També us facilito l'enllaç als resultats:

Bé, seguirem ampliant informació i pujant fotografies al Picasa.

PD: atenció al nano que va acabar la cursa amb només 16 anys, dorsal 228. Espectacular, vaig fer quasi tota la cursa amb ell i no tinc paraules. I això que no tenia calçat de muntanya ni experiència prèvia en curses d'aquest tipus (ens va dir que només havia fet una cursa de 8 quilòmetres!)


Ferran de Sedentaris.cat

El bloc dels que no volen ser sedentaris

dimecres, 6 de maig de 2009

Garmin Forerunner 405 HR: tecnologia GPS al servei de l'esportista popular

Fa temps que volia fer una entrada al bloc del "Garmin" abans que quedi obsolet. Actualment (Maig 2009) faig servir un Garmin Forerunner 405 HR i volia compartir amb vosaltres les meves opinions com a usuari novell.

Abans de res dir-vos que el meu anterior sistema de "seguiment cardíac" i poca cosa més era un pulsòmetre d'aquells que et donen amb el punts d'algun programa de fidelització, un Oregon Scientific de gama baixa com el de la fotografia m'ha fet un molt bon servei. L'únic GPS que he utilitzat anteriorment és un portàtil per al cotxe.


Bé, feta la introducció, anem a parlar del Garmin Forerunner 405 HR (també hi la versió 405, sense HR, que vol dir Heart Rate, o sigui, sense la cinta pectoral que detecta la frequència cardiàca).

Fotografia Oficial del Garmin Forerunner 405 amb el sistema ANT+Sport
(enllaç a pàgina de Garmin)


Filosofia del Forerunner (opinió meva): està pensat per a corredors populars, no ciclistes, no triatletes i no professionals. També vol ser un rellotge d'ús esportiu i no esportiu. Es molt pràctic a l'hora de passar les dades del rellotge a l'ordinador gràcies a un dispositiu USB que es connecta sense fils amb el rellotge. El fet de portar el GPS també et permet fer seguiment de rutes però no és el seu punt fort, ja que no les visualitzes en cap mapa.

Coses que pot fer el Forerunner 405 HR:
  • Mesura temps, distància, ritme, velocitat i mil coses més que pot fer al portar el GPS incorporat en el propi rellotge.
  • Te un company virtual (Virtual Patner) amb qui "competir" segons el ritme fixat.
  • Es pot fer servir per la bicicleta o BTT, però no té el mateix rendiment que una computadora de bicicleta avançada.
  • Et pots passar les rutes a Google Earth i veure el teu recorregut com a la imatge inferior (recorregut Cursa Aixetes 2009 a Sant Feliu de Llobregat).
  • Configurar les pantalles amb informació d'un a tres camps (ex: distància total, ritme/km, temps en un pantalla). Ho podeu veure a la imatge.
  • Analitzar les dades dels teus entrenaments o competicions al teu ordinador amb gràfiques (desnivell, freqüència cardíaca, ritmes, ...) i dades (distància, ritme, freqüència cardíaca màxima i mitjana, velocitat màxima, velocitat mitjana. La informació pot estar separada per voltes (o trams que un va marcant segons va entrenant/competint). Per això hi ha una software específic que incorpora el rellotge (Garmin Training Center).
  • Informació (amb un accessori extra) de la cadència de pedalada per a bicicletes.

Gràfica amb les opcions d'altura i velocitat.


Coses que no pot fer el Forerunner 405 HR:

  • Oferir-te moltes dades de manera molt visual (vull dir que costa de veure molta informació a la vegada i en moviment). Tot i que es poden veure tres camps a la vegada no ho recomano.
  • Donar-te un resposta precisa i exacte en una competició (és a dir, si vas intentant canviar de pantalles et pots fotre una bona "pinya" amb els altres participants).
  • Obtenir gràfiques de desnivell al rellotge (només es pot veure a l'ordinador), l'única gràfica que t'ofereix el rellotge és de la freqüència
  • Fer que millorin els teus registres atlètics de maner espectacular ;-) (tot i que a mi m'ajudamolt a mantenir el ritme a les curses populars).


Més informació:



Ferran de Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

dilluns, 4 de maig de 2009

Cursa de l'Alba 2009 (Collbató - 10/05)

Aquest diumenge es celebra la Cursa de l'Alba. Es la tercera prova puntuable de la Lliga Catalana de Curses de Muntanya amb un recorregut de 24 quilòmetres i 1000 metres de desnivell positiu. A Sedentaris.cat estem fent un seguiment d'aquesta lliga i ja hem anat a les proves d'Olost (Cursa de Muntanya Via Fora) i d'Aiguafreda (Cursa de Muntanya Vall del Congost).




Les inscripcions estan tancades i els corredors tenen molta informació útil a la pàgina oficial de la cursa: llistat inscrits i número de pitrall, tracks GPS, ...

Us facilitem una imatge del recorregut marcat sobre un mapa de Google Earth.


Més informació:

Enllaç directe als recorreguts (inclou mapa Google Earth, format TCX i Viewpoints).

Enllaç directe al llistat d'inscrits i número de pitrall.


Que us vagi molt bé per Montserrat i recordeu que si voleu tornar a aquesta muntanya màgica sempre podeu fer la Matagalls-Montserrat 2009 (enllaç a les primeres informacions oficials).

Sedentaris.cat

El bloc dels que no volen ser sedentaris