dimarts, 30 juny de 2009

Sedentaris en marxa

Com us anunciavem, la samarreta dels Sedentaris ja és aquí. Hi havia ganes d'estrenar-la i posar-la a prova. Alguns han aprofitat el cap de setmana per fer-ho i ens han enviat fotos perquè tothom ho vegi.

El Joan per anar de Barcelona a Montserrat caminant



L'Enric per fer la II Marxa de resistència d'Olost de 37,5 Km

Ja ho sabeu, si veieu algú amb la samarreta verda com aquesta vol dir que és un Sedentari.

No dubteu a fer-nos arribar més fotos com aquestes i així podrem anar veient què fem els Sedentaris.



Sedentaris.cat

El bloc dels que no volen ser sedentaris

dijous, 25 juny de 2009

A caminar! (Olost - 37,5km - 28/06)


Una última entrada per parlar de la caminada de 37,5 quilòmetres a la que anirem aquest diumenge. Hi ha obertes les inscripcions pel mateix dia (20€) o sigui que si algú s'anima i es presenta el 28/06 a Olost a les 7:30 ja sap que pot fer: caminar.

Finalment serem un grupet de quatre nois sedentaris, tot i que esperem que algú més s'uneixi ni que sigui temporalment al nostre grup. Si algú ens vol saludar ens reconeixerà fàcilment per la samarreta verda que estrenarem oficialment.



Tenim bones notícies pel que respecta als avituallaments, ja que els organitzadors ens han fet arribar en un correu com van ser els de l'any passat i aquest any volen fer-los similar:

Hola companys,

El tema dels avituallaments es potser el que vetllem mes... Tenim l'experiència de l'any passat, en varem fer si no recordo malament un total de 7, el primer fou tan sols aigües, ja que estava en un encreuament amb una carretera i així podíem controlar el pas dels participants. El segon va ser un esmorzar complert, amb botifarrada inclòs per agafar forces i poder-ho cremar durant la jornada. El tercer estava composat per sucs, fruita, aigües, barretes energètiques, etc... el 4 era tan sols aigua perquè estava a dalt d'una ermita de difícil accés. el 5 hi havia coca i xocolata a mes a mes de aigua, sucs, refrescos, fruita... i l'ultim no me'n recordo però estava ben estudiat i també era generós per afrontar l'ultim tram... finalment a l'arribada i havia més coses per si algú encara es quedava amb gana... aquest any esperem repetir la mateixa línea... i si podem millorar-ho!!!

Com a bons sedentaris, crec que passarem molta estona als avituallaments i acabarem la marxa de resistència ben esmorzats i, quasi, dinat.

A veure si ens podem fer unes fotografies dignes i posar-les al bloc. A les curses de muntanya és més difícil però a les caminades no hi ha excusa.

I si algú s'anima encantats d'anar junts. El ritme que portarem no serà gaire fort ja que portem un (o dos) debutants al grup.

Sedentaris.cat

El bloc dels que no volen ser sedentaris

dimarts, 23 juny de 2009

La samarreta "oficial" de Sedentaris.cat

Ja tenim equipació "oficial". Fem públiques les primeres fotografies casolanes de la samarreta dels que no volen ser sedentaris.

El reportatge oficial el farem a la caminada d'Olost del diumenge 26/06 (més informació aquí), un molt bon entrenament pels que vulguin fer la Matagalls-Montserrat. De moment aquestes són les primeres fotografies.


La samarreta és de la marca esportiva NIKE amb tecnologia DriFIT (evaporació ràpida de la suor), protecció contra la radiació solar (raigs UVA + UVB), elements reflectants frontals i posteriors i tallatge específic de noi (verd més fosc) i de noia (verd més clar).

Fotografia de l'equip de "proves" amb les samarretes a Alpens

Aquesta primera samarreta, que seguirà sent "oficial" tot el 2009 i 2010, forma part d'una edició molt limitada de 21 unitats. Va ser provada a la Cursa de les 3 Comarques d'Alpens amb resultats satisfactoris (ningú es va queixar i tothom s'hi va trobar còmode).


Recordar que no som cap associació, equip, club o entitat similar, o sigui que tenir/vestir/suar la samarreta de sedentaris.cat no és incompatible amb qualsevol altre entitat, excepte que el vostre contracte com a esportista d'èlit ho prohibeixi explícitament :-).

Si algú està interessat en tenir-ne una només ens ho ha de dir.

Ampliarem informació ben aviat amb més fotografies i les taules de les talles.

Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

dimecres, 17 juny de 2009

Kilian Jornet: nou rècord GR-20 (190km i 21.00m D +/-)

Aquest dimarts en Kilian ha finalitzat uns dels GR més exigents d'Europa (o el que més) amb un nou rècord absolut: 32 hores 54 minuts i 24 segons. La "caminada" no ha estat pas curta: 190 quilòmetres i 21.ooo metres de desnivell acumulat. Va sortir de Calenzana poc abans de les 4 de la matinada del dilluns per arribar a Conca abans de la una del migdia del dimarts.


Fotografia de Chri's Blog (GR20 en 60 hores)


La crònica més completa que he trobat està a Salomon Running (insiders). També n'hi ha una altra de molt detallada a Trail Running Soul. I no podia faltar una crònica feta per un periodista de l'illa a la seva arribada al final del GR20 a Corse Matin, on també hi ha més cròniques de com li ha anat el recorregut i un parell de fotografies molt interessants. Es veu que molts corredors locals l'han acompanyat en el seu repte i n'està molt agraït. També podeu veure la notícia a Vilaweb, que és per on vaig assabentar via el seu Twitter.

També molts blocs en parlen del nou rècord.


Aquí teniu l'últim vídeo "oficial" preparant el repte, sembla que el 25 de Juny tindrem el definitiu:





La nostra felicitació pel Kilian.

Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

diumenge, 14 juny de 2009

Matagalls-Montserrat 2009: MM09 (II) - Entrenament per caminades de resistència

..
L'entrenament més aconsellable per una caminada de resistència és caminar, caminar i caminar. Sembla obvi, no? Doncs no. A Sedentaris.cat volem ajudar a tothom que vulgui i tingui ganes a fer una mica (més) d'esport o activitat física o el que sigui per deixar de ser sedentari o sedentària.

Aquest consells d'entrenament per caminades de resistència estan pensats més per aquells que volen fer la Matagalls-Montserrat sense haver-la fet abans o sense experiència en caminades de resistència o experiència en caminades més curtes. Els que ja llegiu això havent fet moltes caminades estaria molt bé si poguessiu deixar algun comentari/consell del que vosaltres feu.

Els consells /opinions que donem (i que heu de complementar amb més consells):

Més especificament diríem:

  • Bambes de muntanya (molt recomanables, quasi imprescindibles), haver entrenat amb elles sobre tot tipus de superfícies.
  • Fer caminades llarges, de dia i de nit (potser aquestes més curtes :-). Còrrer a peu o anar amb BTT també ajuda però no oblidem de fer entrenaments "reals".
  • No estrenar res el dia de la caminada, recomanant especialment haver caminat de nit amb el frontal i bastons (en el cas de portar-ne).
  • Cuidar-se molt bé els peus, especialment qui els tingui delicats (vaselina o el que sigui a cada avituallament).
Afegim les recomanacions que ens han anat arribat via comentaris al bloc (actualitzat 16/06/09):
  • Sandmann: tenir un parell de ... bones raons per arribar
  • Oriol: tenir cap, ganes i una bona hidratació per acabar i acabar en bones condicions.
  • Fran: cuidar-se els peus, vigilar l'aparició de llagues i canviar-se de mitjons.
  • Eduard: molta determinació, entrenament (inclou caminar de nit) i estar psicològicament preparat.
Mil coses més que ja anirem comentant ... però diríem que per arribar a Montserrat cal la voluntat d'arribar-hi i, més específicament i per aquest ordre: cap, peus i cames. Si falla el cap no arribes segur, si fallen els peus és molt difícil i si et fallen les cames ... prega a la Moreneta.

Si llegiu això els propers dies podeu anar a la Marxa de Resistència d'Olost (37,5 km) el 28 de Juny, un bon entrenament o a qualsevol caminada popular o de la Copa Catalana de Caminades de Resistència (FEEC).



Esperem els vostres comentaris.

Podeu consultar també a Sedentaris.cat:
Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris.




dijous, 11 juny de 2009

Salomon Running - Kilian's Quest: videos Kilian Jornet


Bé, sembla que Salomon està fent una sèrie de videos molt ben "parits" al Kilian Jornet sota el títol "Kilian's Quest". Aquest és l'episodi 1, on parla del quilòmetre vertical de La Fully (podeu veure un breu comentari al bloc de la Mireia Miró). També hi ha un episodi 2. El repte que està preparant en Kilian és batre el rècord del GR-20 a Còrsega. Podeu veure els vídeos a la web de Salomon: Kilian's Quest (enllaç).




Ferran de Sedentaris.cat

PD:esperem que us agradi el nou (antic) disseny del bloc. Hem tornat als orígens. Ho anirem perfeccionant.

dissabte, 6 juny de 2009

2ª Marxa Resistència a Olost - 28/06/09


Un cop més, Sedentaris.cat ajuda a promocionar les activitats populars "no sedentàries". Aquesta vegada us recomanem una excel·lent caminada un diumenge de Juny pels boscos del Lluçanés, concretament el 28 de Juny a Olost de Lluçanés, organitzada pel Club Excursionista Via Fora.

Enllaç a la pàgina amb el full d'inscripció i informació.

Data: 28/06/2009

Sortida: 7:30 del matí - Plaça Major d'Olost

Arribada: zona esportiva d'Olost (poliesportiu municipal)

Distància: 37,5 quilòmetres

Desnivell acumulat: 800 metres, aproximadament.

Avituallaments: sí, líquids i sòlids, amb esmorzar en un d'ells: pa amb tomàquet i botifarra.

Preu de la inscripció: 16€ (12€ pels federats FEEC, a presentar la llicència original al control de sortida).

S'agafaran inscripcions el mateix dia de la marxa amb un sobrepreu de 4€.


INSCRIPCIONS:

El termini d'inscripcions estarà obert fins el 23 Juny.

Ingrés en compte bancari:

  • Caixa Manlleu: 2040-0130-04-0000216412
Els comprovants s'han d'enviar per Fax (93 888 05 52 - Fax de l'Ajuntament d'Olost) o per correu electrònic a clubexcursionistaviafora@gmail.com

Presencialment:

  • Club Excursionista Via Fora (Bulder Cal Ferrer - C/Escoles s/n) - dijous de 19-21hores
  • Ajuntament d'Olost

Hi haurà premis (incloent participant més jove i més vell), sorteig de material i un obsequi per a tots els participants.

Avís important pels que la vulguin fer corrent: tot i ser una caminada de resistència, no hi ha cap problema! L'organització ens ha comentat que no hi posarà cap impediment.

Per més informació deixeu un comentari o contacteu amb l'organització per correu electrònic:

clubexcursionistaviafora@gmail.com


Enllaç a la pàgina amb el full d'inscripció i informació.


Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

dijous, 4 juny de 2009

Triatló de Mataró 2009: crònica debutant triatló


Aquesta és la història d'un que volia ser triatleta ... i ho va aconseguir.

Engrescat per l'equip Aran, entrenat/aconsellat per la nissaga triatlètica/duatlètica Noé de Mataró i equipat pel Sergi de SBR em vaig presentar en el meu debut com a triatleta la sortida del Triatló Sprint de Mataró (750 metres de natació + 20 km de bicicleta de carretera + 5 km de cursa a peu) amb el següent entrenament:

1) Natació: mmmm .... mmmm ..... bé, el últims dos/tres mesos he anat més sovint a la piscina del gimnàs que abans. Això era fàcil, bàsicament perquè abans no hi havia anat mai. De fet, mai a la meva vida havia fet natació excepte quan era petit. L'objectiu era anar fent piscines (que per desgràcia meva la piscina és de 20 metres, ni de 25 ni de 50, 2o metres) i al final acabava marejat de tantes voltes ... crec que el dia que n vaig més seguides van ser 10, tot i que normalment suposo que en feia entre 20 i 30 en total. De la piscina sempre sortia vermell de cara com un tomàquet i amb molta gana ;-). En resum, a la sortida de la triatló em presentava sense haver fet mai més de 500 metres seguits nadant que és el que calculo que vaig fer el divendres abans de la triatló quan vaig anar a provar el neopré.

2) Bicicleta: mmmm ... la BTT compta? espero que sí i realment així ho vaig notar a la cursa. Bicicleta de carretera no n'he tinguda mai, o sigui que la vaig haver de llogar. Tampoc havia anat mai en bicicleta de carretera excepte que un amic que competia me la va deixar provar uns minuts. Així, que també em vaig presentar a la triatló sense haver fet mai 20 quilòmetres seguits en bicicleta de carretera. Obviament, la vaig estar provant divendres i dissabte, sense passar-me per guardar energia pel diumenge. Ja vaig notar que la Cérvelo d'alumini que em van llogar (Sergi de SBR, si llegeixes això, a veure si la propera vegada pel mateix preu, em llogues una de carboni :-) i jo ens convertiríem en la fusió perfecte entre cos i màquina ...

3) Cursa a peu: bé, aquí 5km que en teoria no havien de ser cap problema i l'únic dubte era si les cames reaccionarien malament a l'esforç previ en natació i bicicleta o si encara recordaven la pallissa de la Cursa d'Alta Muntanya de Berga.

4) Transició: això ho tenia una mica, només una mica, entrenat. Sobretot com treure'm el neopré gràcies als consells dels "experts". La resta anar fent.

Crec que no vaig ser l'únic debutant (felicitats a tots i totes :-)


CRÒNICA DEBUTANT TRIATLÓ (MATARÓ 2009)

La cursa en si va anar molt bé o com a mínim aquesta és la sensació que jo tinc, sobretot en el meu debut. Al final vaig assolir l'objectiu principal que era acabar-la, amb un temps de 1h:14':34'', repartits en 16:31 + 35:24 + 22:39.

SWIM

A la sortida hi havia molts nervis, o això em va semblar, l'aigua estava freda o això em va semblar quan vaig fer el primer "escalfament" aquàtic. Bé, primer van sortir, 8 minuts abans, les noies i els no federats. Em va sorprendre com anaven de ràpids.

A la segona sortida, la meva, em vaig trobar de cop i volta dins l'aigua, on tothom em volia passar per sobre. Al principi, em va donar la sensació d'estar dins d'una festa de l'escuma o la pesca de la tonyina ... no vaig voler posar el cap dins l'aigua fins passats uns metres i anava nadant amb el cap a fora. Molta escuma, molta, i molts cops, molts i encara el més sorprenent, hi havia triatletes que et picaven repetidament al mateix lloc, una i una altra vegada, cosa que no entenc ;-) el que sí entenc és que et donin cops però no repetidament al mateix lloc la mateixa persona (no es pot desviar una mica ...). He de suposar que tots els cops rebuts van ser involuntaris ... bé, els que llegiu això abans de fer el vostre primer triatló no tingueu por, ningú t'agafa pels turmells o pel coll i intenta ofegar-te ... t'hi acostumes com a tot. I com que tu mateix també dones algun cop (sense voler) doncs no passa res ... suposo que si no portes neoprè es nota més.

De camí cap a la primera boia la sensació d'estar en una guerra aquàtica era constant , a l'arribar a la primera boia "caravana", de camí a la segona millor, vaig poder nadar més tranquil fins arribar a la segona, on de nou, una mica més de "caravana" (o aquesta era la meva sensació). De tornada a la platja, un cúmul de sensacions... el veure el sol cada vegada que treus el cap per respirar (jo respiro per la dreta), el fet de saber que faràs els teus primers 750 metres de natació, saber que t'acostes a la platja perquè la sorra del fons esta cada vegada més propera ... molt emocionant per un debutant com jo.
Finalment, arribo a tocar de peus a terra, potser una mica abans de temps (hauria d'haver nadat una mica més) i surto de l'aigua amb un mal als pectorals indescriptible, bé, més que mal és una sensació de ser "Rambo" i de tenir tots els músculs del tronc superior "compactats" que no havia experimentat mai. Ara tocar treure's la parta de dalt del neoprè (no aconsegueixo trobar la cinta a la primera) però tot va bé i arribo fins la meva bicicleta que estava molt ben situada. La transició suposo que una mica lenta però ja ho millorarem ... bé agafo la bici.

Fotografia de la transició

BIKE

Al loro! Que hi ha uns jutges i un línia de color taronja, no paguem la "novatada" ;-) Bé, em pujo a la bicicleta on toca ... i no sé molt bé que fer però una cosa la tinc ben clara ... a pedalar! Un cop arribo a la Nacional crec que vaig amb tres persones més. Jo no sabia molt bé que fer, ja que era la primera vegada que competia en bicicleta de carretera i la quarta vegada que n'agafava una.

Finalment vaig optar per anar amb un grupet que, per les meves sensacions, anava ràpid. Crec que vaig fer bé, anàvem agafant més "corredors" i no ens passava ningú (tot i que ara tinc dubtes si un parell o tres realment ens van passar). Crec que la sort va fer que em juntes amb un grup de nadadors del meu nivell però millors en bicicleta. Total, que molt bé, jo al darrera del grup per no "liar-la" ja que no hi havia anat mai amb tants ciclistes i vigilant molt a les rotondes, així com a tot els girs. El principal problema que vaig tenir va ser quan anàvem agafant triatletes amb ritme inferior. Es posaven al darrera del grup, on estava jo, i si no podien aguantar el ritme el grup es tallava i jo em quedava separat. Això em va passar vàries vegades i significava que havia de fer un canvi de ritme (baixar pinyons, baixar més el cap, fer força amb les dents i pedalar més fort) per avançar i agafar el grup. La "meva" Cérvelo de lloguer i jo ens vam entendre a la perfecció durant els quatres dies que va durar la nostra "aventura" ;-)

Cérvelo P2SL = alumini+carboni
(més que suficient per un debutant)

L'experiència em va encantar. La natació em va agradar principalment per assolir l'objectiu (750m) però la bicicleta va ser molt divertida, em sentia com un ciclista de veritat (només anava uns 10-15 km/h més lent, la resta tot igual :-). El moment "màxim" va ser un cop fet l'últim gir al mig de la N-II, fet que tenia la seva gràcia. Vaig apretar i em vaig posar al davant una estona ja tornant cap a Mataró, de camí a la segona transició. Unes grans sensacions. Crec que ho hauré de repetir. En el futur l'objectiu és fer menys "drafting" (anar a roda) i provar de posar-me al davant per poder "tirar" més del grup ara que aniré més segur, això si és que no vaig sol, cosa poc probable pels meus temps. Els que en saben ja m'han dit que com més ràpid acabi la natació, fent una bona transició, millor serà el grup de bicicleta.

Triatletes pedalant, amb força públic animant.

RUN

Un cop feta la transició, més aviat lenta suposo, vaig començar la part de la cursa a peu. Crec que entre la transició i l'inici de la cursa em va passar un munt de gent, però no n'estic segur perquè també em vaig juntar amb els corredors de la segona volta de 2.5 km.

Així com de la natació a la bicicleta no vaig notar quasi res a les cames, aquí les sensacions van ser lleugerament diferents. Gràcies a l'experiència prèvia d'un parell de duatlons de muntanya, una d'elles la Duatló de Mataró, ja era conscient de que les cames triguen una estona a adaptar-se. Bé, la veritat és que no podia portar un ritme gaire alt però vaig anar fent, fins que l'últim tram (entenem que hi havia 4 trams, 2 per volta, anada i tornada) vaig augmentar una mica el ritme. El que em va sorprendre, encara més que a la bicicleta, és l'absència de punts quilomètrics, el pas del quilòmetres no està marcat. Com que no portava el rellotge tampoc m'hauria servit de molt, però a mi sempre m'ajuda per controlar el ritme a les curses a peu.


En perspectiva, la cursa a peu va ser on pitjor ho vaig fer per ser el que tenia més entrenat. No tinc clar que la distància fos exacta de 5 km, potser i havia menys (?) perquè en cap moment vaig tenir la sensació d'anar a 4:30/km però no sé. També és veritat que, a diferència de la bicicleta, la vaig fer més en solitari. Anava una mica perdut i quan estava a menys d'un quilòmetre per arribar li vaig preguntar a algú (no recordo si era de l'organització) quina hora era i la resposta va ser que portava 1h:21. Vaig pensar que llàstima, que hauria estat bé debutar amb menys d'1h:20 però que ja estava bé.

Al final, una mica d'esforç per arribar amb una gran cara de felicitat a meta. En els instants posteriors a l'arribada em vaig trobar al "mestre" (una mena de Johan Cruyff del triatló). Em va dir que el mirés a ell, com anava de suat i que poc n'anava jo. Aleeeeertaaa!

Missatge rebut, "míster": visca els tricampions!



Ferran de Sedentaris.cat

Fotografies per cortesia d'Eva Tr3sk

PD: que ningú es pensi que vaig fer el triatló sense haver entrenat res. A peu he fet força coses l'últim any i mig (maratons, MM08, caminades, curses d'asfalt i muntanya ...), fet que em fa tenir una mica "fons", tot i que no gaire velocitat :-( Nadar i bicicleta en sé, però no n'havia fet tanta.


Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

Reportatge sobre la triatló a l'Entre línies de TV3

La triatló va ser la protagonista de l'Entre línies de TV3 del passat 1 de juny. Es tracta d'un reportatge on no només es parla de la prova sinó que també es poden veure les motivacions de la gent que hi participa, l'esforç que fan i la recompensa que tenen.



Els protagonistes us sonaran, ja que hi surten antics esportistes d'èlit com el Luis Enrique o el Melcior Mauri que ara hi competeixen a nivel amateur. Fins i tot hi surt com a voluntària l'Eva Tr3sk, una seguidora de Sedentaris.cat.


Toni de Sedentaris.cat

El bloc dels que no volen ser sedentaris

dimarts, 2 juny de 2009

XXI Caminada popular entre Bolvir i Ger (Diumenge 7 de juny de 2009)

El proper diumenge dia 7 es farà a la Cerdanya la caminada popular entre els pobles de Bolvir i Ger. Tindrà una distància de 19 Km amb un desnivell de 200m, per la qual es preveu que tingui una durada de 4h 30 min.


L'itinerari passarà per:

- Bolvir
- Sèquia de la Solana
- Ger
- Molí de Ger
- Carrerada de Bolvir
- Talltorta
- Golf
- Bolvir

La sortida es farà a les 8:30h del matí a la Plaça major de Bolvir.

La caminada es considera fàcil i està oberta a tots els públics. Està previst que hi hagi punts d'avituallament i fins i tot cotxe escombra. Hi acompanyaran el Grup Excursionista de Cerdanya (GREC) i el Centre Excursionista de Catalunya (CEC).

Per més informació podeu contactar amb els telèfons 609-902-176 i 972-88-04-56.

Des de Sedentaris.cat creiem que és una bona oportunitat per fer exercici ideal per a tots els estats de forma i per gaudir dels bonics paisatges de la Cerdanya.



Toni de Sedentaris.cat

El bloc dels que no volen ser sedentaris