dilluns, 6 de setembre de 2010

Fent "ca-co" pels GR's (what?)

.
"ca-co" o "caco": activitat pròpia dels sedentaris i altres espècies esportives populars que consisteix en caminar i còrrer per fer un trajecte a peu. Ideal, si la forma física ho permet, per arribar abans al final de certes proves populars de llarga distància :-) Tot i que no sabem si existeix aquest moviment (com el moviment gastronòmic "slow food"), ho podríem denominar "slow running" * :-)

"GR": sender de Gran Recorregut. Segons la Viquipèdia a Catalunya hi ha 4.500 quilòmetres de GR's. Estan senyalitzat per dos franges horitzontals, blanca i vermella.




Aquest diumenge he anat a fer un entrenament fent "ca-co" per preparar el meu gran repte pel que queda d'any: Cavalls del Vent

Com que estava pel Maresme, vaig optar per anar acostar-me fins a Mataró i fer, desprès d'uns 6 quilòmetres inicials, el tram inicial del GR-83, conegut com a Camí del Nord o del Canigó. No vaig arribar gaire lluny però les forces van aguantar fins al Santuari del Corredor, lloc on vaig parar a esmorzar (pendent d'incloure a la gastro-guia dels sendentaris). Es una ruta força interessant fins que s'arriba a una pista força transitada que va cap al santuari i que ja havia comentat en alguna ocasió al bloc. En el tram final vaig seguir, un altre GR, en aquest cas el GR-92 o Sender del Mediterrani


La ruta, breument, va anar de Mataró fins al Santuari del Corredor, pel GR-83 i després per la pista passant per la Font del Mal Pas, la Creu de Rupit i finalment, al Santuari. De tornada, a la creu de Rupit vaig baixar per anar direcció Arenys de Munt, Arenys de Mar, Caldes d'Estrac i fins al punt d'origen. Realment no sabria dir quants quilòmetres vaig fer (no portava el GPS) però entre una cosa i l'altra més de 30 segur. Si algun dia la torno a fer ja miraré de compartir-la amb més detall, però per les quasi 6 hores que vaig trigar encara passarà un temps per repetir-ho.

Els "sedentaris" animem a tothom a fer ca-co! (per curta que sigui la distància, fins i tot 30 minuts al dia)
 

Ferran Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

* Sembla (informació poc fiable) que a EEUU va haver-hi una època en que es feien entrenaments específics per fer "ca-co" a les maratons. Desconec si encara es fa. Ho vaig llegir en un llibre dels anys 80.

2 comentaris:

  1. Buenísimo el blog. Casi se me saltan las lágrimas cuando he leído lo de Ca-Co, jeje. Creía que yo era una especie de mutante que hacía cosas raras, y veo que estoy hasta clasificado, y que somos una legión.
    Que conste que me he propuesto este septiembre conseguir correr 30 minutos (tampoco más, que uno es un poco metrosexual) sin la tentación de pararme a caminar.

    Felicidades y un saludo,
    José Luis

    ResponElimina
  2. Ca-co....

    Existeix, si no m'equivoco, tot un "art" i "tècnica" al respecte. Així, alguns proposen (amb documentació, etc.) els bons resultats que es poden fer, per exemple, a maratons fent 2 km. corrent i el tercer caminant, per tornar a repetir aquest ritme fins al final.

    Alguns puristes creuen que si es camina, encara que sigui poc, ja "no val"... una mica extremista, però hi ha gent que així ho considera.

    Segons ells, doncs, un percentatge alt de les meves curses... no valen :)

    ResponElimina

Hola!

Ens agradaria molt rebre un comentari, encara que no estigui relacionat amb l'últim escrit.

Moltes gràcies!

Equip de Sedentaris.cat