dijous, 28 de gener de 2010

Crònica de la Cursa de Sant Antoni

El passat diumenge 24 de gener es va córrer la Cursa de Sant Antoni. El Martí hi va participar i ens ha volgut enviar la seva crònica. Ara s'està preparant per la mitja marató de Barcelona. Ànims crack i moltes gràcies per la teva aportació.

Diumenge al matí, 7:30, sona el despertador. Molta son però avui toca fer la cursa de Sant Antoni, la del meu barri. Són 10 quilòmetres i la sortida és a un carrer de casa meva  així que no hi podia faltar. Aquella setmana només havia entrenat un dia, les inclemències meteorològiques havien fet estralls en el meu turmell operat i no em sentia gaire confiat. Amb baixar de 45’ em conformava. El meu germà Roger també venia a la cursa i la competició fraternal sempre és un alicient.



Després de llevar-me, cereals integrals amb llet, suc de 2 taronges i una llimona i un kiwi i tornada al llit. Sí sí, 50 minutets més de son i a llevar-se de nou. No crec que sigui una manera gaire ortodoxa de preparar una cursa però en aquell moment el cos m’ho demanava i és important fer-li cas al cos de tant en tant.

Després del segon despertar, malles, wambes, samarreta de la cursa i cap al carrer a escalfar una mica. Després d’unes breus curses i uns estiraments estava preparat per començar. No feia molt de fred i tenia bones sensacions. Hi havia moltíssima gent i com sempre no havia estat atent per agafar un bon lloc a la sortida de manera que tant jo com el meu germà vam sortir des de força enrere.



El primer quilòmetre és molt incòmode, pràcticament no es pot córrer i es tracta d’anar esquivant gent rebent el menor número de cops possible. No és fàcil i no puc evitar pensar que estic perdent segons. El turmell funciona de meravella així que començo a pensar que si puc obrir-me camí encara podré fer una bona cursa. A partir del segon quilòmetre puc començar a apretar i la recta de la Gran Via és molt propícia per agafar velocitat. Començo a notar unes petites punxades a l’abdomen. Durant el tercer quilòmetre necessito afluixar una mica el ritme.

Després d’uns tres primers quilòmetres dubitatius començo a agafar ritme, aixecant bé els genolls, gambades llarges i impulsant-me fort amb els braços. Cal dir que jo no porto rellotge quan corro de manera que funciono per sensacions. Segueixo a bon ritme i al voltant del quilòmetre 5 veig el meu germà i l’avanço, una injecció de moral per a mi i faig un canvi de ritme. Sé que només queden 5 quilòmetres i vaig a donar-ho tot. Les cames van soles, la ment està en blanc, em sento bé i res em para. Cap al quilòmetre 8 la pujada del Paral•lel acaba amb molts corredors que punxen estrepitosament però justament en aquest moment dono el millor de mi i avanço moltíssimes posicions.



Finalment acabo veient el cartell de 200 metres i faig un últim esforç, el rellotge de l’arribada marca 44:39. En aquell moment penso que no és mal temps perquè vaig trigar força a poder sortir així que el temps real ha de ser força inferior. Ens donen mitja taronja, Aquarius, aigua i una magnífica aigua de Moritz. Em sento bé però encara m’han quedat forces, sempre em quedo amb la sensació de que podria haver donat més.

Després d’uns bons estiraments, dutxa, segon esmorzar, dinar i migdiada, em connecto per veure el meu temps real, 42:10. He rebaixat en un segon la meva millor marca. Estic content perquè no havia arribat a la cursa en bon moment i estava poc entrenat. Fixant-me en els temps veig que li he pogut treure dos minuts al meu germà (que va fer un gran paper si considerem que no pot entrenar gaire) i que els primers 5 quilòmetres els vaig fer en 24:28. Això vol dir que els segons 5 quilòmetres van ser en 17:42. Cal doncs millorar en la sortida i començar més fort. Hi ha molt marge de millora encara.

Feta l’anàlisi del resultat, ara mateix em plantejo acostar-me als 40 i ho intentaré a la Cursa de Bombers, encara queden molts mesos així que tinc temps d’entrenar fort per aconseguir-ho. També tinc moltes ganes de fer la meva primera mitja marató, potser la Mitja de Barcelona. Molta sort a tots amb els vostres objectius i no deixeu de córrer!

Salut

Martí


Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

dimarts, 26 de gener de 2010

Consells pels qui volen fer una marató

S'acosta la Marató de Barcelona. El 7 de març uns quants valents faran els més de 42 Km pels carrers de la capital catalana. És un gran repte que cal preparar bé. Els consells d'aquells que ja l'han fet poden ser de molta utilitat. El Lluís Riera la va córrer l'any passat i ha volgut compartir amb Sedentaris.cat la seva experiència. Gràcies Lluís!

D'aquí unes setmanes farà un any que vam recórrer aquells 42,195 km de la Marató de Barcelona. Va ser el dia precisament que complia 30 anys i què millor que amb la Marató de Barcelona. Que no es pugui dir que vaig arribar a la meta abans d'haver fet 30 anys trepitjant terra ferma. I la sensació d'arribar a la meta és extraordinària; he viscut moltes coses dins l'esport i considero aquesta com una de les més especials. Quatre hores, perquè no dir-ho ara, de sofriment, especialment els últims quinze quilòmetres. Arrossegant les cames per aconseguir arribar al final i tenir una explèndida recompensa: arribar amb el meu germà Carles, acompanyat de gent que estimo i molta gent a l'arribada aplaudint el meu esforç. I la imatge: gent de totes les edats arribant, els pares recollint els seus fills per poder arribar plegats, les famílies emocionades per poder fer meta...



Una vegada ha passat un temps i després d'haver reflexionat sobre l'experiència, penso que la marató no és cap cursa popular. És una cursa professional a la que has d'arribar preparat. Hauria de ser obligatori passar un control mèdic adequat ja que són molts batecs que el teu cor està realitzant durant llarg temps i són innumerables els impactes que els peus de qualsevol persona no està acostumat a donar. És important realitzar una bona preparació prèvia. Recomano haver començat ja a preparar-se i agafar molt de volum en aquestes primeres setmanes. Bona tècnica, bona respiració, no fer únicament terrenys plans i acompanyar la preparació d'un treball adicional al gimnàs on hi hagi abdominals i lumbars i un mínim de treball de cames.


Recomano plenament participar a les curses populars de 10 km ara que s'apropa la data desitjada. La setmana passada va ser la ja clàssica Cursa de 10 km de Sant Antoni; és una bona cursa per trepitjar Barcelona. La que no es pot perdre un bon maratonià és "La Mitja", és a dir, la Mitja Marató de Granollers. Tinc molt bon record de l'edició de l'any passat. Va haver-hi un moment històric quan cap al quilòmetre 8 passant per sota un túnel apareixen dos motos dels mossos abanderant el líder de la cursa. Quina velocitat portava l'atleta; quin esperit!. El túnel va esclatar a aplaudiments i a mi se'm van posar els pels de punta.





I, per finalitzar, la Mitja Marató de Barcelona és el preludi del que passarà tres setmanes més tard. S'hi ha d'estar. Vull animar a tots aquells que vulguin fer la Marató de Barcelona. És una experiència inoblidable i única que recomano a tots aquells que estiguin preparats. Això sí: cuideu-vos i passeu els corresponents controls mèdics per poder realitzar-la. I un cop estigueu llestos: gaudiu-la!

Lluís Riera

Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

dilluns, 25 de gener de 2010

Fem una duatló? XII Duatló de Muntanya de Mataró

..

Si us agrada la BTT i us agrada córrer més enllà de l'asfalt, el diumenge 28 de Març teniu una cita amb una de les duatlons de muntanya més clàssiques de Catalunya: XIIª Duatló de Muntanya de Mataró



















Estem informats d'un punt molt important, bàsic per decidir anar-hi: a l'arribada hi ha botifarrada ;-)


Si algú es vol apuntar pot fer-ho on-line a la federació catalana de triatló.


Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

dimecres, 20 de gener de 2010

Primer entrenament de l'any de Sedentaris.cat

Després de Nadal i Reis, després d'haver-nos atipat bé, de dies de vacances i de llargues jornades entaulats amb família ja teníem ganes de tornar-nos a posar en marxa. Per això vam programar pel dilluns 11 el primer entrenament Sedentaris.cat pel 2010. Calia aprofitar els propòsits d'any nou de fer esport i les ganes de perdre els kgs guanyats amb els torrons per engrescar al màxim a la gent. El fred ja s'havia encarregat de desanimar als dubitatius i als més mandrosos.



Va ser un entrenament diferent, amb noves incorporacions, tenint la sensació que feiem uns quants Kms més que habitualment ja que aquesta vegada vam córrer fins a l'hotel vela i amb una estona d'exercicis per la sorra de la platja. Ens calien alicients nous i es van satisfer les expectatives.

 

Us recordem que encara us podeu unir al grup per venir a entrenar-vos amb nosaltres. Les properes dates són:
-dilluns 25 de gener
-dilluns 8 de febrer
-dilluns 22 de febrer
-dilluns 8 de març
-dilluns 22 de març

 
Us esperem.

Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

dilluns, 11 de gener de 2010

Mitja marató de Sitges. Crònica d'una primera vegada

El de diumenge havia de ser un matí molt fred i tot just era el matí en què m'havia d'estrenar amb una mitja marató. Als nervis habituals d'una primera vegada s'hi unia el temor d'haver de lluitar en contra d'unes condicions atmosfèriques adverses, però al final no n'hi va haver per tant. Ni va fer tant de fred (encara que anava ben abrigat) i em vaig trobar prou còmode corrent, aconseguint el meu objectiu de temps.

Unes 3.000 persones ens vam aplegar de bon matí a Sitges per encarar aquests més de 21 Km que passaven pel costat del mar, per diversos veinats i el centre del poble i fins tot pel costat de l'església. En ser la primera que feia, el meu objectiu per la cursa era acabar-la. Així de clar. Volia comprovar si era capaç de fer-la, veure les sensacions que tenia i sobretot aprendre com he de córrer aquest tipus de proves. La meva moderació prèvia es va esvair una mica quan el Marc, el nostre entrenador, dies abans em va engrescar a fer-la amb 1 hora i 38 minuts ja que creia que podia fer aquest temps. Amb aquesta idea al cap vaig començar a córrer des del Passeig Marítim de Sitges. La sortida del sol tan fantàstica que vam viure va ser el presagi que seria un gran dia.





No volia desfondar-me abans d'hora com em va passar a la Jean Bouin i per tant vaig contemporitzar molt, massa potser. Estava molt pendent del crono i del temps que anava fent per Km. Aquesta és una de les coses que crec que he de millorar, hauria d'haver estat més pendent de com em sentia i no tant del rellotge. Quan feia un Km més ràpid del que m'havia pautat, tot i estar còmode, afluixava una mica el ritme en el següent, però llavors em passava. Encara no sé controlar massa bé això dels ritmes.

Amb una baixada des de l'església cap al passeig s'enfilava el darrer tram de la cursa. És una vista molt bonica que amb un munt de Kms a les cames com portàvem no es pot gaudir tant com es desitjaria. Tot i això, sí que hi havia la satisfacció de veure que ja quedava poc pel final. A mi ja feina una estona que les cames m'havien començat a fer una mica de mal, una sensació que no havia tingut a les curses de 10 Km que havia fet fins ara. Encara em quedaven algunes forces, suficients com per poder apujar el ritme a partir del Km 19. Al final vaig creuar la meta amb un crono d'1 hora i 38 minuts. Objectiu aconseguit! i per partida doble. Vaig acabar la cursa i a més en el temps que m'havia proposat.





A Sitges hi van córrer 3 sedentaris més i ningú es va arronsar. El Jordi i el Joan P. ja havien fet unes quantes mitges maratons i de fet a Sitges portaven uns anys repetint. La seva experiència i consells em van ajudar molt. El Joan P. va acabar amb 1:48, suposo que el fet d'haver anat a pujar el Turó de l'Home el dia abans li deuria haver passat factura. El que sí que va com una moto és el Carles R. Havia fet mitges maratons, però de muntanya i aquesta era la primera en ruta. La seva estrena amb un 1:26 no va estar gens malament. Felicitats! Estic segur que a la marató de Barcelona farà molt bon paper.





Ara toca descansar, recuperar-se i aprendre de l'experiència per fer la mitja de Granollers el dia 7 de febrer. Em puc posar un objectiu una mica més agosarat per aquell dia?

ATENCIÓ: L'organització ha anunciat que hi va haver un error de marcatge entre els Km 1 i 2, fent que la prova tingués una longitud superior en 295 metres. S'ha fet una compensació en els temps finals que podeu consultar aquí.


Toni de Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

dissabte, 9 de gener de 2010

Calendari febrer 2010

Us presentem una selecció de curses i activitats pel mes de febrer de 2010. Si ens voleu fer alguna proposta o en coneixeu d'altres que poden ser interessant i us agradaria que incloguéssim, estarem encantats de rebre-les.


MITJA MARATÓ DE GRANOLLERS
Dia: diumenge 7 de febrer
Lloc: Granollers
Més informació i inscripcions aquí





MITJA MARATÓ DE BARCELONA
Dia: diumenge 14 de febrer
Lloc: Barcelona
Més informació i inscripcions aquí





MITJA MARATÓ DE GAVÀ
Dia: diumenge 21 de febrer
Lloc: Gavà
Més informació i inscripcions aquí


CURSA POPULAR VILA DE SANT BOI
Dia: diumenge 28 de febrer
Lloc: Sant Boi del Llobregat
Més informació i inscripcions aquí


MITJA MARATÓ I 10KM DE CAMBRILS
Dia: diumenge 28 de febrer
Lloc: Cambrils
Informació i inscripcions per la mitja marató aquí
Informació i inscripcions per la cursa de 10 Km aquí





III CURSA POPULAR PUIGVERD DE LLEIDA
Dia: diumenge 14 de febrer
Lloc: Puigverd de Lleida
Cursa de 10 Km (80% terra i 20% asfalt)
Més informació i inscripcions aquí


MITJA MARATÓ DE BALAGUER
Dia: diumenge 21 de febrer
Lloc: Balaguer
Més informació i inscripcions aquí


Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

dimecres, 6 de gener de 2010

Els entrenaments continuen (gener a març)

Quins propòsits us heu fet per l'any nou? Començar a fer esport? Entrenar-vos amb més freqüència i constància? Fer alguna cursa de 5, 10 Km o més? Des de Sedentaris.cat us volem donar un cop de mà.


Us donem la possibilitat que vingueu a entrenar-vos amb nosaltres i que us incorporeu al grup que ja tenim.



US OFERIM

  • Entrenaments quinzenals amb un entrenador expert
  • Pautes d'entrenament en base als objectius de cadascú per fer entre cada trobada quinzenal
  • Consells tècnics
  • Un grup de gent per entrenar, compartir experiències i fins i tot poder anar junts a curses. Que ja sabem que costa sortir sol a córrer...
A QUI LI POT INTERESSAR?

  • A aquells que vulguin preparar una prova concreta
  • Als que vulguin pautes d'entrenament
  • Als que busquin un grup de gent per poder anar a entrenar junts
  • Als que vulguin millorar tècnicament
El grup està obert a tothom: joves, grans, homes, dones, maratonians o corredors de cap de setmana.






El dilluns 11 farem la primera sessió d'aquest trimestre. Veniu a prova-ho!


Punt de trobada: Botiga Runnersworld (Passeig Garcia Faria, 25)
Hora: 20h


Us esperem!




Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

diumenge, 3 de gener de 2010

Calendari gener 2010

Us presentem una selecció de curses i activitats pel mes de gener de 2010. Si ens voleu fer alguna proposta o en coneixeu d'altres que poden ser interessant i us agradaria que incloguéssim, estarem encantats de rebre-les.


27ena MITJA MARATÓ DE SITGES
Dia: diumenge 10 de gener
Lloc: Sitges
Més informació i inscripcions aquí





CURSA 2 TURONS (MOIÀ)
Cursa de muntanya de 10 Km
Dia: diumenge 17 de gener
Lloc: Moià
Més informació i inscripcions aquí





MITJA MARATÓ CIUTAT DE TERRASSA
Dia: diumenge 17 de gener
Lloc: Terrassa
Més informació i inscripcions aquí






CURSA POPULAR BARRI SANT ANTONI (BARCELONA)
Dia: diumenge 24 de gener
Lloc: Barcelona
Més informació i inscripcions aquí







XXIII CURSA POPULAR DE POLINYÀ
Cursa de recorregut mixt (muntanya i urbà) de 10 Km. També s'organitza una passejada popular
Dia: dissabte 16 de gener
Lloc: Polinyà
Més informació i inscripcions aquí


7ENA CURSA DE L'OLI (LES BORGES BLANQUES)
Cursa de recorregut mixt (muntanya i urbà) de 10 Km
Dia: diumenge 31 de gener
Lloc: Les Borges Blanques
Més informació i inscripcions aquí



Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris

divendres, 1 de gener de 2010

Cursa dels Nassos 2009, crònica i resultats

Aquesta era la meva primera Sant Silvestre. Fins ara ho trobava massa agosarat això de fer una cursa aquest dia, ja que volia reservar forces per estar al 100% per la festa de cap d'any. Però enguany la cosa era diferent. Podia ser una experiència divertida en aquesta època, a més estava en un bon estat de forma i per arrodonir-ho, una bona colla de bons amics i altres Sedentaris també la farien.



Equipat amb la samarreta verda dels Sedentaris i un barret de Pare Noel vaig haver de sortir molt enrera, no per culpa de la disfressa, sinó per un error a l'hora d'inscriure'm. Això va implicar que els primers Kms me'ls passés esquivant gent fins a trobar un ritme còmode. Tenia ganes de millorar el resultat de la Jean Bouin, però  no sabia si podria. Va ser un recorregut maco, amb molta gent animant i de vegades amb carrers un pèl massa estrets per la gran quantitat de gent que feia la cursa. Finalment vaig poder anar recuperant posicions, amb un bon ritme de cursa i amb uns ànims especials des del públic vaig poder aconseguir igualar la meva marca. Satisfacció en veure-ho ja que el meu inici no em feia pensar que podria aconseguir-ho.



Però dels que vam anar-hi, n'hi ha uns quants que es mereixen una menció especial. D'entrada la més sincera felicitació al Carles R., tot un crack, que va venir al darrer entrenament dels Sedentaris i que va baixar dels 39 minuts. Tindrà relació una cosa amb l'altra? També un reconeixement per l'Ana F., que va fer la seva primera cursa de 10 Km. Altres Sedentaris com l'Anna F., l'Albert P., el Santi T., el Daniel V. d'Himajina, el Joan P o l'Iñaky G. també la van fer i vam poder celebrar l'any nou fent esport. Molts ànims pel Daniel G. que va haver de retirar-se al Km 5. Desitgem que es recuperi ben aviat per poder baixar dels 40.



Especialment emotiu va ser trobar-nos amb el Lluís R. (que l'any passat va fer la marató), el David P., l'Òscar O. i el Mario M., tots ells cracks del bàsquet, que van canviar d'esport per un dia.

Podeu trobar els resultats oficials aquí.

Des de Sedentaris.cat us desitgem un molt bon any i que pogueu veure acomplerts els vostres propòsits esportius pel 2010.


Toni de Sedentaris.cat
El bloc dels que no volen ser sedentaris