Skip to main content

Entrenament per Castelldefels el dia de Nadal

El millor per combatre els excessos nadalencs es «moderar-se» amb els àpats i, el més difícil, fer una mica d’esport.
Jo estic intentant fer les dues coses i per això us passo un petita crònica del meu entrenament d’ahir, dia de Nadal. Avui, Sant Esteve, el dia es desperta plujós i fred, pel litoral de Barcelona o sigui que … a escriure al bloc mentre no arriba l’hora del dinar baix en calories (canelons, espatlla de cabrit i torrons).

Sortida curta pels límits del terme municipal de Castelldefels (Poal) i Sitges (Garraf II – Les Botigues de Sitges i Passeig Marítim).
Us recomano aquesta volta si mai esteu entrenant pel Passeig Marítim de Gavà-Castelldefels i voleu afegir-hi pujades i baixades. Ideal per als que preparen la Mitja Marató de Gavà-Castelldefels que acostuma a ser la segona quinzena de Febrer.
Des del Passeig Marítim heu d’agafar l’últim pont a ma dreta en direcció Sitges (uns quilòmetres abans del Port Ginesta) que us portarà cap al Barri del Poal (Castelldefels). Al fer la baixada del pont passareu pel costat de la Cova Fumada. Seguiu recte en tot moment i ràpidament comença la pujada. Té molt pendent. No deixeu el carrer i s’ha d’anar vorejant la muntanya que queda a mà esquerra fins que s’arriba a l’entrada d’una pista forestal amb una cinta de bombers i policia. Al creuar la cinta entreu dins del Parc Natural del Garraf.

Pugeu per aquest camí fins un petit cim (que jo he conegut tota la vida com «el dipòsit» o «el depósito»). Les vistes són, al meu entendre, espectaculars i permeten veure tota la platja de Castelldefels i, més enllà, fins el Delta del Llobregat. La baixada cap a la platja la farem per l’ Urbanització Garraf II. Quan arribem a baix, a la carretera antiga, hem de girar a la dreta direcció «les Costes del Garraf». Atenció amb els cotxes tot i anar per la vorera. Abans d’arribar a una rotonda girarem de nou a la dreta i passarem per sota les carreteres per anar a parar al Port Ginesta. Un cop aquí, girem a l’esquerra i anem pel Passeig Marítim direcció Barcelona fins el nostre punt de sortida.